Info o podujatí
Až polovicu malých a stredných podnikov na Slovensku tvoria rodinné firmy. Väčšina z nich bola založená po roku 1989 a dnes v nich prebieha generačná výmena.
Rodinné firmy často vychádzajú z viacgeneračných, rokmi overených prístupov. Kým prvá generácia považuje marketing za zbytočný, náročný a nevenuje mu príliš veľkú pozornosť, druhá generácia sa aj vďaka moderným technológiám venuje potrebe marketingu výrazne viac.
Marketing je považovaný za kľúčový prvok akéhokoľvek podnikania. V súčasnom vysoko konkurenčnom podnikateľskom prostredí predstavuje značka tiež dôležitý zdroj diferenciácie. Odlišné prístupy v marketingu v nástupníckej generácii môžu mať výrazný vplyv na profitabilitu a celkové postavenie firmy na trhu.
Zameranie na posilnenie konkurencieschopnosti majú aj rodinné firmy. Existuje viacero možností, ako rozšíriť podnikanie na zahraničné trhy, tie sa však môžu od danej firmy a krajiny značne líšiť. Spolu s expanziou idú často ruka v ruke aj investície. Tie však namiesto od investora riešia rodinné firmy najmä prostredníctvom bankových úverov.
Ponúkneme Vám odpovede na otázky v nasledovných témach:
Rodinné firmy a legislatíva na Slovensku
- Ako do rodinného podnikania zasahujú najnovšie právne a daňové úpravy?
- Čo prinesie novela zákona o sociálnej ekonomike a sociálnych podnikoch z dielne Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR? Čo je obsahom definície „vyšší zámer“?
- Do akej miery sa dajú rodinné väzby v podnikaní ošetriť zákonom? Aké to má výhody a v čom sú riziká
Rodinné firmy a kríza
- Ako uplynulé roky menili podnikateľskú stratégiu rodinných firiem?
- Akým výzvam čelia rodinné firmy?
- Rodinná firma ako prvok podpory sebestačnosti (rodinné agropodniky)
- Rodinná firma ako hlavný hráč a inšpirácia v lokálnosti, udržateľnosti
- Rodinné firmy a samosprávy – podpora miestnej zamestnanosti, úľavy na miestnych daniach a pod.
Zostane to v rodine
- Prináša súčasná doba zmeny v téme nástupníctva v rodinných firmách?
- Sú pre slovenské firmy na Slovensku zaujímavé zverenecké fondy ?
- Prevod a predaj vlastníctva rodinnej firmy
Ako podporiť rodinné podnikanie?
- Môže rodinné vlastníctvo firmy pôsobiť ako faktor diferenciácie produktov a služieb?
- Ako rodinné firmy pracujú s brandingom?
- Aký potenciál má značka rodinnej firmy?
- Aká je stratégia marketingu rodinných firiem?
Špecifiká pri expanzii a investovaní do rodinných firiem
- Je crowdfunding vhodný aj pre rodinné firmy?
- Aké sú špecifiká, riziká a výhody tejto formy investovania?
- Kedy je správny čas na expanziu s rodinnou firmou?
- Ako sa pripraviť na expanziu?
*Organizátor si vyhradzuje právo na zmenu programu.
Bližšie info:
Anna Olexová
anna.olexova@newsandmedia.sk +421 905 900 612
Sociálne siete