Mediálne trendy 2025

Aká je budúcnosť tradičných médií?

Info o podujatí


Na aktuálnom ročníku konferencie Mediálne trendy budeme diskutovať na nasledujúce témy:

1.) Médiá: Aká je budúcnosť tradičných médií?

Tradičné médiá čelia bezprecedentným výzvam – dlhoročnému poklesu predaja tlače, rastu digitálnych platforiem a politickým či legislatívnym tlakom. Ako sa menia modely ich financovania? Sú alternatívne médiá skutočnou konkurenciou? A odzrkadľuje aktuálne meranie návštevnosti IAB monitor reálnu hodnotu mediálneho trhu? Odpovede prinesú lídri najväčších slovenských mediálnych domov.

2.) Verejnoprávne vs. komerčné TV: Aká má byť ich úloha v spoločnosti?

Verejnoprávna televízie bojujú o nezávislosť a stabilné financovanie, kým komerčné stanice hľadajú rovnováhu medzi sledovanosťou a kvalitou obsahu. Kto má zabezpečiť objektívne spravodajstvo? Ako si televízie delia práva na športové prenosy a veľké zábavné formáty? A prežije lineárna TV exodus divákov?

3.) Pôvodná TV tvorba: Výzvy kreatívneho prostredia

Kvalitná lokálna tvorba je kľúčom k udržaniu divákov. No aká je cena originality v dobe globálnych produkcií? Ako televízie bojujú s rastúcimi nákladmi a aké formáty majú šancu uspieť? Prinesie umelá inteligencia revolúciu v scenáristike? A prečo je ESG čoraz dôležitejšie pri výrobe obsahu?

4.) Lineárne televízie vs. streamovacie služby: Súboj o diváka

Streamovacie platformy menia spôsob, akým diváci konzumujú obsah. Kto dnes dominuje trhu – lokálne alebo globálne VOD služby? Aká je budúcnosť predplatného a reklamy v digitálnej televízii? A dokáže connected TV efektívne prepojiť televíziu a digitálny marketing?

5.) Influenceri: Efektívny marketing alebo voňavá bublina?

Spolupráca televízií s influencermi sa stáva bežnou praxou, no kde sú hranice? Kedy je influencer silným komunikačným partnerom a kedy len krátkodobým trendom? Ako televízie chránia svoju značku a brand safety v spolupráci s tvorcami obsahu? A nahradí AI digitálnych influencerov?

6.) Spravodajstvo pod tlakom: Aktivizmus verzus objektivita

Médiá sa stávajú aktérmi spoločenských zmien, no kde je hranica medzi spravodajstvom a aktivizmom aj v kontexte politických diskusií. Ako si udržať objektivitu v polarizovanej dobe? Čelíme kríze dôvery v tradičné médiá? A môže umelá inteligencia pomôcť ušetriť čas a peniaze, priniesť nezávislý pohľad alebo je skôr skôr hrozbou?

Bližšie info:

Anna Olexová
anna.olexova@newsandmedia.sk +421 905 900 612

Partneri


ORGANIZAČNÝ GARANT

USPORIADATEĽ

Sociálne siete


Výstupy z konferencie


Zadali ste nesprávne heslo alebo meno. Prosím skúste to znovu.